Są takie sprzęty, których transport jest powodem mnóstwa problemów. Przykładem jest pralka. W jaki sposób zabrać się do jej pakowania i przewożenia, by na nowym miejscu działała bez zarzutów?
Przeprowadzka albo wymiana sprzętu wiąże się z jego przygotowaniem, zapakowaniem i bezpiecznym dostarczeniem pod wskazany adres. Jeśli w grę wchodzi transport pralki, sprawa wcale nie jest oczywista. Sprawdźmy zatem krok po kroku, o czym powinniśmy pamiętać.
Jak odłączyć pralkę?
Prawda jest taka, że przewiezienie pralki to dopiero ostatni etap. Najpierw musimy ją do tego przygotować. Zaczynamy od dokładnego opróżnienia, wyczyszczenia i wysuszenia pojemnika na proszek. Następnie sprawdzamy, czy zarówno drzwiczki, jak i szuflada na środki piorące są dobrze zamknięte. Chcąc mieć pewność, że podczas transportu się nie otworzą i nie uszkodzą, możemy dodatkowo zabezpieczyć je taśmą klejącą. Dalej pora zastanowić się jak odłączyć pralkę. Oprócz zasilania musimy wykręcić węże i spuścić obecną w nich wodę.
Zabezpieczenie pralki podczas transportu
Kolejną kwestią, jaką musimy przemyśleć, jest odpowiednie zabezpieczenie. Już wyżej była wzmianka na temat tego, że szufladę i drzwiczki warto dodatkowo uchronić przed otwarciem poprzez użycie taśmy. Oprócz tego trzeba zabezpieczyć całą jej konstrukcję. Najlepiej jeśli posiadamy fabryczne styropianowe narożniki. Dodatkowo warto sięgnąć po karton i całą pralkę owinąć folią bąbelkową albo folią stretch.
Czy można przewozić pralkę na leżąco?
Na tym etapie przychodzi czas, by zastanowić się nad tym, jak przewozić pralkę i w jakiej pozycji ustawić ją w trakcie transportu. Najbezpieczniejsze jest oczywiście przewożenie w pionie, czyli w pozycji, w jakiej stoi w domu. Co w sytuacji, kiedy takiej opcji nie ma? Nie brakuje niższych samochodów, a pionowe włożenie pralki jest fizycznie niemożliwe. Pojawia się zatem pytanie, czy pralkę można przewozić na leżąco? Niestety nie. Z tego powinniśmy zrezygnować już na wstępie. Jeżeli nie da się jej przenieść w pionie, powinniśmy ją ustawiać na boku. Pod warunkiem, że jest nowa. Przy używanych pralkach przewożonych bokiem, mógłby się uszkodzić programator.
W modelach z opcją ładowania od przodu ustawiamy na boku, w którym jest bliżej do szuflady na środki piorące. W przypadku pralek ładowanych od góry zaleca się położenie na boku, na którym jest strona bierna łożyska. Nie wolno nam położyć pralki na tylnej ścianie, bo bardzo łatwo o uszkodzenie węży i kabli. Wkładając pralkę do samochodu, upewnijmy się, że nie będzie się przesuwać.
Co dalej?
Kiedy już wniesiemy i ustawimy pralkę w nowym miejscu, przed pierwszym uruchomieniem musimy ją dobrze wypoziomować i pozbyć się wszystkich zabezpieczeń z transportu. O ile w miesiącach letnich możemy od razu ją uruchomić, o tyle w zimę nie. Zaleca się, by odczekać co najmniej 8 godzin, aby sprzęt miał czas na przyzwyczajenie się do dodatniej temperatury. Jeśli o tym zapomnimy, może się okazać, że nasze wysiłki i zabezpieczenia poszły na marne, a pralka będzie uszkodzona.